سرمربي تيم سپاهان گفت: اجازه نمي‌دهم با به وجود آوردن شرايط بيروني فوتبال، قهرماني را از ما بگيرند.

زلاتکو کرانچار پس از پيروزي 2 بر صفر تيمش مقابل شاهين بوشهر گفت: شيريني اين برد را کاملا احساس مي‌کنم. چون اين پيروزي ما را به قهرماني نزديک کرد. 21 سال تجربه مربيگري و بازيکني دارم و سختي‌هاي زيادي ديده‌ام و مي‌دانم با چه سختي به اينجا رسيده‌ايم. با تيمي بازي داشتيم که براي بقا تلاش مي‌کرد. اين موضوع کار ما را سخت‌تر کرده بود.

وي تصريح کرد: با احترام به تيم حريف بايد بگويم کيفيت ما بالاتر بود و لياقت بردن اين بازي را داشتيم. دو ديدار مهم ديگر داريم و تنها برد مي‌خواهيم تا هواداران را به قهرماني نزديک کنيم. اجازه نمي‌دهم با ايجاد شرايط بيروني فوتبال قهرماني را از دست ما بگيرند.

سرمربي سپاهان با بيان اينکه با قهرماني هديه بزرگي به مردم اصفهان خواهد داد، گفت: خوشبخت‌ترين انسان‌هاي روي زمين در حال حاضر ما هستيم.

وي در پاسخ به اين سؤال که چرا در اوايل فصل از پاپي که بازيکن بومي سپاهان است، استفاده نمي‌کرد اما در اين ديدار حساس کريميان را روي نيمکت نشاند و پاپي را به ميدان فرستاد،‌ اظهار داشت:‌ بازيکنان زيادي داريم که هر کدام جايگزين مناسبي براي ديگري هستند. کريميان کمي مصدوم بود که لازم ديديم از جايگزينش استفاده کنيم. کيفيت بازيکنان در سطح يکديگر است و مشکل خاصي احساس نمي‌کنم.



کرانچار در پاسخ به اين سؤال که پرسپوليس در ديدار مقابل تراکتورسازي 4 گل دريافت کرد و با توجه به اينکه پرسپوليسي‌ها قبل از ديدار مقابل سپاهان گفته بودند براي استقلال بازي مي‌کند و آيا اين مسائل مشکوک نيست، گفت: پرسپوليس دچار مشکلات زيادي است و با توجه به تهديدهايي که از طرف AFC مبني بر کسر امتياز از اين تيم شده شرايط روحي خوبي ندارد. تراکتورسازي هم گام به گام ما را تعقيب مي‌کند و منتظر لغزش ماست. سعي کردم همواره در مورد مسائل فني صحبت کنم و کاري به حواشي و مسائل غيرفني ندارم. در اين زمينه هم اظهار نظر نمي‌کنم و خودم سرنوشت تيمم را رقم خواهم زد.



سرمربي سپاهان در پاسخ به اين سؤال که چرا در ابتداي ورودش به اين تيم قول قهرماني نداد و آيا اين موضوع به اين خاطر بود که در صورت عدم قهرماني انتقادات از او زياد نشود، خاطرنشان کرد: زماني که به سپاهان آمدم 9 امتياز کمتر از استقلال داشتيم اما حالا 3 امتياز بيشتر داريم. وقتي به اين تيم آمدم مشکلات خاصي وجود داشت. فشار زيادي تحمل کردم اما تيمي که ما ساختيم به مرور خودش را پيدا کرد و به شخصيت قهرماني رسيد و بازيکنان هم با عشق زياد به سپاهان بازي کردند.

کرانچار درباره اينکه مردم اصفهان قهرماني اين تيم را در فصل جاري شيرين‌تر از قهرماني سپاهان در زمان قلعه نويي مي‌دانند، گفت: شايد حلاوت و شيريني اين قهرماني به اين خاطر است که زماني که ما آمديم پنجم جدول بوديم. استقلال، تراکتورسازي، صبا و نفت بالاتر از ما بودند اما با تلاش و کوشش فراوان فاصله را کم کرديم و به اينجا رسيديم. از طرفي 6 بازيکن بزرگ تيم قبلي از اين تيم جدا شده بودند و حاشيه‌هاي فراواني اطراف تيم بود.



اين مربي در پاسخ به اين سؤال که به نظر مي‌رسيد ابراهيمي با روحيه پاييني پشت ضربه پنالتي قرار گرفت و آن را خراب کرد، گفت: من ‌چنين اعتقادي ندارم. وي مسئوليت سختي داشت و به اين خاطر فشار زيادي را تحمل مي‌کرد. ابراهيمي امروز براي ما همه کار کرد و صد در صد در خدمت تيم بود. اتفاقي که در ليگ قهرمانان اروپا افتاد، نشان داد بازيکنان بزرگ هم مي‌توانند پنالتي خراب کنند و اين موضوع ممکن است براي هر بازيکني اتفاق بيفتد.

سرمربي سپاهان درباره اينکه به نظر مي‌رسيد در اين ديدار تحت فشار روحي و رواني زيادي بودند و آيا در دو هفته باقيمانده بيشتر روي مسائل روحي و رواني کار خواهد کرد يا تاکتيکي، عنوان کرد: پيروزي در اين مسابقه تفاوت زيادي با ساير بردهاي ما داشت چون ما را با قهرماني نزديک‌تر کرد. فشار زيادي روي تيم بود. در بازي‌هاي قبل فرصت جبران داشتيم اما در اين مسابقه فرصت اشتباه نداشتيم و بايد پيروز مي‌شديم. تلفيقي از اين دو روش را در دو هفته باقيمانده روي بازيکنان پياده و هم فني و هم رواني با بازيکنان کار مي‌کنم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا